top of page
  • תמונת הסופר/תOferp2

אז מה זה בכלל פלייבק ולמה אתם צריכים כזה?



כל מה שרציתם לדעת על הורדת פלייבקים ולא היה לכם את מי לשאול


כל יצירת אומנות נחשבת לקניין רוחני של בעליה, או בעברית לא פלצנית – ליוצר יש זכויות שאין לאף אחד אחר. תחשבו רגע שהייתם מציירים ציור שהיה מתפרסם בכל העולם, כמו המונה ליזה. אם כל אחד היה יכול לטעון שהציור שלו או להשתמש בו איך שבא לו, איך בדיוק הייתם מקבלים את ההכרה, העושר והתהילה? אותו הדבר גם בשירים. נגיד שאתם זמרים חובבים ואתם רוצים לעשות קאבר לשיר האהוב עליכם. אתם לא יכולים להשתמש בשיר המקורי, כי הוא שייך לזמר שכבר מבצע אותו. אתם יכולים ללכת לאולפן ולבקש שיורידו את הקול של הזמר מהשיר אבל זה א. לא חוקי ו ב. לא ממש אפשרי. זה בדיוק השלב שהפלייבקים נכנסים לתמונה ויכולים להציל אתכם בדרך להופעה הבאה שלכם.

פלייבקים הם למעשה עותק של השיר, שכולל בדרך כלל רק את הנגינה ואין עליו את הקול של הזמר. ואמרנו הרי שאי אפשר פשוט למחוק את הקול שלו נכון? אז זה אומר שכל פלייבק שאתם שומעים הקליטו אותו מאפס. ישבו מוזיקאים והקליטו את כל כלי הנגינה, במקצב הנכון ובהתאם לשיר המקורי, כדי שאתם תוכלו "להלביש" עליו את הקול שלכם. די מגניב. עכשיו אתם יכולים לשיר בהופעה, באולפן ואפילו בקריוקי, עם מנגינה חוקית לגמרי. אבל איפה תוכלו למצוא את כל הפלייבקים?


גם הפלייבקים מיישרים קו עם הטכנולוגיה

כמו כל דבר, פעם היה מדובר בכאב ראש לא קטן. כדי להשיג פלייבק הייתם צריכים להתאמץ וזה בהנחה שבכלל היה את הפלייבק שאתם רוצים. היום, הכול הרבה יותר פשוט וכל הנושא של הורדת פלייבקים מסתכם בקליק אחד קליל. מה שכן, חשוב לזכור שהנגישות הזו גורמת להרבה אתרים לא איכותיים להציע לכם פלייבקים גרועים במחיר מופקע. לכן, רגע לפני שאתם רוכשים פלייבק, תוודאו שמדובר באתר אמין ומוכר שיספק לכם מוצר ברמה גבוהה.

ומה קורה אם אתם נכנסים לאתר של הורדת פלייבקים ולא מוצאים את השיר שאתם צריכים? ובכן, כל פלייבק מוקלט היה פעם בגדר רעיון. אז אם אתם ממש חייבים שיהיה לכם שיר מסוים ואתם לא מוצאים אותו, הדרך הכי טובה היא שיקליטו עבורכם פלייבק בהתאמה אישית. השיטה הזו מתאימה גם עבור מי שמעוניין לבצע קאבר מעניין, כזה שלא שומעים כל יום. במקרה כזה הפלייבק הופך למעשה לעיבוד חדש ורענן לשיר, כדי שאתם תתנו ליצירתיות שלכם לפרוח.


שאלות נפוצות על הנושא של הורדת פלייבק (והתשובות של המומחים)

מהניסיון שלנו באולפני SPS בכל התחום של פלייבקים, יש כמה שאלות שחוזרות על עצמן תמיד. אז החלטנו לרכז את כולן במקום אחד, כדי לתת לכם את המענה הכי מדויק ומקיף, בדרך לקאבר הבא שלכם.

שאלה: האם הורדת פלייבק היא חוקית? תשובה: כן. יש משהו אחד שלא חוקי לעשות וזה להשתמש בהקלטה המקורית של הזמר או הזמרת. השיר שייך להם ואי אפשר שפשוט כל מי שירצה ינגן אותו היכן שמתחשק לו. אבל פלייבק אתם בהחלט יכולים להוריד ולהשתמש לקריוקי, להופעה ולכל מה שאתם צריכים (כל עוד הגוף שמוכר לכם את הפלייבק משלם תמלוגים לאקו"ם עבור כל פלייבק).

שאלה: למה לא פשוט למחוק את הקול של הזמר מהשיר? תשובה: ובכן, כי זה לא חוקי וגם כי טכנית, זה כמעט בלתי אפשרי. כיום יש אמצעים משוכללים באולפנים מקצועיים שיכולים לעשות את זה, אבל בדרך כלל זה הורס את הסאונד של השיר כולו על הדרך. אז עדיף כבר להשקיע בנושא של הורדת פלייבק לגיטימי.


שאלה: האם אתם מקליטים את השיר מחדש? תשובה: כן. אנחנו עובדים עם מוזיקאים ונגנים מקצועיים והם יושבים ומנגנים כל תו מהיצירה המקורית. לפעמים זה נשמע ממש זהה, לפעמים יש שוני קל. אבל בכל מקרה מדובר ביצירה שנאמנה למקור ואפשר לזהות בתוכה את השיר.


שאלה: האם אפשר לבצע הורדת פלייבק מכל אתר שרוצים? תשובה: בעיקרון כן, אבל צריך לבדוק שזה אתר אמין ורציני. עם אולפני SPS אין לכם את החשש הזה, כי האתר שלנו לגיטימי לגמרי ואנחנו כאמור מקליטים את כל השיר מתחילתו ועד סופו.


שאלה: האם זה מסובך להוריד פלייבק? תשובה: המממ... זה לא אמור להיות מסובך ואם מצאתם אתר שזה סיפור להוריד ממנו פלייבק אז אולי כדי להתרחק ממנו. ב אתר פלייבקסטור אנחנו אוהבים לשמור על ראש קליל. אתם משלמים, מורידים ונגמר הסיפור. הפלייבק והחשבונית נשלחים מיד בסיום הרכישה למייל.


שאלה: לא מצאתי באתר את הפלייבק שאני צריך. מה עושים? תשובה: השאיפה שלנו היא ליצור פלייבק לכל שיר בהיסטוריה האנושית. עד שזה יקרה, יכול להיות שתתקלו במצב בו יש שיר שאתם ממש צריכים ולא מוצאים את הפלייבק שלו. במקרה כזה צרו אתנו קשר ותקבלו פלייבק בהתאמה אישית, בהתאם לשיר שאתם מחפשים.


שאלה: באילו ז'אנרים אתם מתמחים? תשובה: כשזה נוגע לנושא של הורדת פלייבק, אנחנו לא מתמחים בסוג אחד של מוזיקה. הנגנים שאנחנו עובדים איתם הם מיומנים במגוון סגנונות מוזיקליים ואם יש צורך אנחנו מוצאים מוזיקאים נוספים שיבואו להקליט אצלנו. ככה שאתם יכולים למצוא אצלנו שירים מכל סוג ולדעת שאתם מכוסים.


שאלה: האם אפשר להוריד פלייבקים בחינם? תשובה: אולי, אבל יכול להיות שהזול יעלה לכם ביוקר. אנחנו משקיעים בפלייבקים שאנחנו יוצרים ועדיין, מקפידים לשמור על מחירים הוגנים ונוחים, במטרה לאפשר לכל מוזיקאי שזקוק לפלייבק, להוריד את השיר שהוא זקוק לו ולהפיץ את הכישרון שלו לעולם.


שאלה: הגעתי לאולפן אחר וגיליתי שאין שם את הפלייבק שאני צריך. HELP תשובה: דברו אתנו עכשיו. אנחנו מאמינים בזמינות גבוהה ללקוחות שלנו, בדיוק כדי למנוע מצבים כמו זמן אולפן שעומד להתבזבז או הופעה שעומדת להתחרבש בגלל שאין לכם את הפלייבק הנכון.


זה הזמן להדגיש שאם יש לכם שאלה שלא מצאתם עליה מענה, או שאתם צריכים הכוונה נוספת, אנחנו ממש מחכים לשמוע מכם! שלחו לנו הודעה בוואטס, תרימו טלפון או שתשאירו את הפרטים שלכם בטופס צור קשר ואנחנו נחזור אליכם עם כל התשובות שאתם צריכים כדי להתקדם.



הורדת פלייבקים כאן, עכשיו ובקלות

לפעמים זקוקים לפלייבק באופן דחוף. אם למשל קבעתם זמן אולפן יקר וגיליתם שאין שם את הפלייבק שאתם זקוקים לו, או אם יש לכם הופעה ממש בקרוב ואתם חייבים להתחיל בחזרות, אתם מין הסתם צריכים את השיר שלכם, אתמול. זו הסיבה שב SPS אנחנו מציעים שירות של הורדת פלייבק מעכשיו לעכשיו ואם תצרו אתנו קשר תוכלו לקבל את השיר המבוקש תוך זמן קצר. מעבר לזה, אנחנו מציעים גם פלייבקים בהתאמה אישית, למקרה שלא מצאתם באתר את מה שאתם צריכים. אנו מתמחים לא רק בתחום של הורדת פלייבקים אלא בכל תחום ההפקות המוזיקליות ולכן אתם יכולים להיות בטוחים שכל הפלייבקים שלנו מבוצעים על-ידי נגנים מקצועיים שגורמים לכל שיר להישמע מושלם. אה ואם עוד לא ציינו, אנחנו לא מוגבלים לז'אנר אחד בלבד. ההיפך! אנחנו מחזיקים פלייבקים של כל הסגנונות המוזיקליים.

bottom of page